Nämä päivitystauot alkaa todellakin olemaan jo liian pitkiä. Pää auki, tuo viaton PA, pohti jo olenko mä lopettanut kirjoittamisen kokonaan. Se on tämä alkukesä aina kauhean kiireistä - gaaloja, avajaisia ja sen semmoisia. Tiedätte varmaan.

Kauheasti juttuja on taas tapahtunut. Oltiin kaksi päivää isommalla mökillä ja mä olen viime viikon aikana shoppaillut enemmän kuin koko edellisenä kuukautena. Kesä sen tekee... Kesä tekee vähän kaikenlaista, niinku nyt esmes sytyttää metsäpaloja kuiviin mestoihin ja laittaa auringon paistamaan tuhansia, ehkä jopa miljoonia kertoja ankarammin kuin talvella tai esmes syksyllä, siinä lokakuun tienoilla. Siitä näkee sen voiman.

Salarakas oli Blogi-sanomien väelle kertonut, että mua ei meinaa enää tunnistaa omaksi itsekseni. Olen ruvennut kirjoittamaan niin fiksuja juttuja. Se on kyllä munkin mielestä totta, mä olen kehittynyt kauheasti kirjoittajana. Voisin ehkä kirjoittaa joskus vaikka jonkun leffakässärin, kyllä mä siihen pystyisin kun kerran rumat, lihavat miehetkin pystyy.

Mä en ole käynyt lenkillä kahteen päivään, mutta silti mulla ei ole yhtään lihavampi olo kuin ennen. Ehkä se johtuu siitä, että olen siirtynyt uudelle dieetille - mä syön nykyään myslini paljaana, ilman maitoa. Rupesin kelailemaan mistä maito tulee ja lehmistähän se alun alkaen tulee, niin kuin varmaan tiedätte. Ei mistään maitotehtaista siis (paitsi jostain erikoismaidoista en ole varma). Ja lehmät nyt on rumia ja rumia naisiakin sanotaan lehmiksi ja kaikkea. Inhoan lehmiä nykyään, niiden lihaahan mä en ole vuosiin syönyt paitsi jossain pihveissä yms.

Edellispäivänä sattui tosi nolo tapaus. Pidettiin Rikun kanssa vähän hauskaa (tiedättehän, yhtenä hetkenä hypitään sängyllä ja toisena Rikulla on yhtäkkiä päässään vetoketjulla suljettava nahkahuppu jne) ja just kun Riku oli ampumassa lemmen pienoiskiväärinsä 22 LR -kaliiberisen rakkauden luodin mun sisäisen hekuman metsäkanalintuuni, faija pamahti sisään ovesta! Yritettiin selitellä jotain mutta se ei voinut käsittää, miksi me rapisteltiin toistemme sipsipusseja hellan päällä (ei se ollut kuumana, se hella).

Vanhukset ei tajua, kuinka kiihkon ampiainen saattaa pistää ihan missä tahansa, ihan koska tahansa aiheuttaen kutisevan paukaman, jota voi raaputtaa tehokkaasti vain sivelemällä rakkauden Zyrtec... Oho, unohdin kertoa niille mun hölmöimmille lukijoille että tässä puhutaan nyt siis seksistä. No, faijan ajatukset meni nopeasti ohi, kun se alkoi pajattamaan mun luottokorttilaskusta. Itse se on mut tehnyt, anteeksi että olen olemassa!

Saatiin onneksi homma sovittua ja faija lähti ihan kummallisen näköisenä takaisin kotiinsa. Mä varastin sen povarissa olevasta lompakosta muutaman satasen kun se oli Rikun kanssa talvipuutarhassa juttelemassa ja siemailemassa konjakkia, se on ehkä vähintä mitä se voi mulle antaa kun noin räjähtää sisään kun toiset on hommissa. Tuskin se edes huomaa.

Tässä illemmalla ajattelin mennä lenkille dieetistä huolimatta, eihän lisälaihdutus ikinä pahaa tee. Maailmassa on jo liikaa ihraa, se on yksi suurimmista planeettamme vitsauksista. Kirjoittelen taas kun on aikaa!

Good morning!

- Milla B.